Charles Explorer logo
🇬🇧

2D Work I

Class at Faculty of Education |
OK0321116

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

* Obsah:

Klíčová slova : Smyslová a duchovní komunikace se světem, empatie, synestesie, výtvarné vyjadřovací prostředky, výtvarný výraz, vztah námětu a výtvarné techniky, kresba a malba, základní výtvarné problémy, kontrasty, komponování, detail a celek, náhoda a záměr, výtvarná řada.

* 1. Teorie : 1.1. Komunikace se světem, smyslový a duchovní odraz. Výtvarné vyjádření jako tvůrčí proces. 1.2. Kresba a její výtvarný výraz - charakteristika, členění, dokumentace . Komunikace, člověka se světem kresbou - odraz v umělecké tvorbě, v dětských výtvarných činnostech. Vazby námětů na kreslířský výraz. Podíl kresby ve výtvarných řadách a projektech. Problematika kreslířského a malířského typu. 1.3. Podíl frotáže při smyslovém uchopení světa. Frotáž jako možné východisko k aktivnímu vnímání grafického výtvarného výrazu. 1.4. Malba a její výtvarný výraz - charakteristika, členění, dokumentace (komunikace člověka se světem malbou - odraz v umělecké tvorbě, v dětských výtvarných činnostech). Vazby námětů na malířský výraz. Podíl malby na výtvarných řadách a projektech. 1.5. Podíl koláže a roláže v komunikaci se světem. Koláž či roláž jako možné východisko k chápání barevných kontrastů a kompozičních vztahů.

* 2. Praxe : 2.1. Haptické a animační hry - smyslový prožitek jako odraz. Synestesie (zvuky a tóny). Komunikace. Zviditelnění neviditelného.Uchopení námětu a jeho výtvarného výrazu, osnování do výtvarných řad. 2.2. Kresba suchou stopou (tužkou, rudkou, uhlem, voskovým pastelem), lineární kresba, stínovaná kresba. Rozlišení výtvarného výrazu. Kontrast. 2.3. Kresba mokrou stopou (perokresba, lavírovaná kresba, kolorovaná kresba, kresba dřívkem,větévkou, provázkem,štětcem aj.) 2.4. Frotáž a její námětová oblast. Pozorování výtvarného výrazu snímaných linií a struktur, komponování, kontrasty. Rozbory a zdůvodnění osobní výpovědi. 2.5. Malba - praktické poznávání barevných kontrastů v souvislostech s vhodně volenými náměty, barevný kruh. 2.5.1. Komponování, proměny, variace. Vyvození funkcí barvy - náměty pro impresivní, expresivní a konstruktivní využití barevných vztahů. 2.5.2. Rozlišení výtvarných postupů při malbě akvarelovými, krycími, temperovými barvami - jejich využití ve škole ve vazbách s náměty. 2.6. Rozvaha nad dokumentací, rozbory vlastních pokusů, dětské tvorby. Konfrontace s výtvarným uměním. Návštěva galerie. 2.7. Koláž, roláž jako možný výtvarný dialog se světem. Náměty, pokus o realizaci. Podíl alternativních postupů výtvarného vyjádření v ploše ve výtvarných řadách a projektech.

* Další úkoly ve vazbě na vlastní výtvarné činnosti studentů :

Náměty a variace.

Rozbory a zdůvodnění osobní výpovědi.

Rozvaha nad náměty osnov pro výtvarnou výchovu I.st.ZŠ.

Rozlišení kresby z představy, kresby motivované skutečností, studijní kresby, návrhové kresby.

Kresba a formát.

Annotation

Developing artistic thinking, feeling and making. Basics of drawing and painting.

Mixed media. Consistency of subject, technique and art materials.

Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.