Obsah předmětu bude zaměřen na: 1. Představa přirozeného čísla (stav, mnohost, veličina, adresa, operátor).
Různé sémantické typy sčítání/odčítání. 2. Konceptualizace procesu, procept.
Percepce počtu. Vznik a tvorba mnohostních představ.
Velká čísla. Rytmus.
Pravidelnosti. 3.+4. Mentální charakteristika nácviků.
Automatizace. Paměťové počítání, singelton, písemné algoritmy, sémantické modely. Řešení a tvorba slovních úloh.
Rozklad slovní úlohy do vrstev. Antisignál.
Lokalita žákovy chyby. Slovní úloha jako diagnostický nástroj. 5.+6.
Celek a část; kmenový zlomek, zlomek, desetinné číslo, procento. Záporné číslo.
V obou oblastech izolované a generické modely, sémantické i strukturální.
Didactic of mathematics focused on arithemtic is open. Students´ personal experiences with teaching and also learning are reflected.
Many mathematical environments which enable to develop not only mathematical but also didactical abilities when formulating new tasks, predicting the pupils´difficulties, creating series of graded tasks and new learning environments.