Charles Explorer logo
🇨🇿

Matematika s didaktikou b

Předmět na Pedagogická fakulta |
OK0410401

Sylabus

Obsah: 1. Představa přirozeného čísla (stav, mnohost, veličina, adresa, operátor).

Různé sémantické typy sčítání/odčítání. 2. Konceptualizace procesu, procept.

Percepce počtu. Vznik a tvorba mnohostních představ.

Velká čísla. Rytmus.

Pravidelnosti. 3. Mentální charakteristika nácviků.

Automatizace. Paměťové počítání, singelton, písemné algoritmy, sémantické modely. 4. Řešení a tvorba slovních úloh.

Rozklad slovní úlohy do vrstev. Antisignál.

Lokalita žákovy chyby. Slovní úloha jako diagnostický nástroj. 5.+6.

Celek a část; kmenový zlomek, zlomek, desetinné číslo, procento. Záporné číslo.

V obou oblastech izolované a generické modely, sémantické i strukturální.

Anotace

Kurz je zaměřen na představení didaktické transformace aritmetického učiva prvního stupně ZŠ s výhledem i na druhý stupeň. Studenti dále rozvíjejí jak své matematické schopnosti při řešení úloh, ale zejména didaktické schopnosti při formulování nových úloh, argumentování míry obtížnosti úloh pro žáky, vytváření obtížnostně gradovaných kaskád úloh a posuzování žákovských řešení.

Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.