Obsah: 1. Představa přirozeného čísla (stav, mnohost, veličina, adresa, operátor).
Různé sémantické typy sčítání/odčítání. 2. Konceptualizace procesu, procept.
Percepce počtu. Vznik a tvorba mnohostních představ.
Velká čísla. Rytmus.
Pravidelnosti. 3. Mentální charakteristika nácviků.
Automatizace. Paměťové počítání, singelton, písemné algoritmy, sémantické modely. 4. Řešení a tvorba slovních úloh.
Rozklad slovní úlohy do vrstev. Antisignál.
Lokalita žákovy chyby. Slovní úloha jako diagnostický nástroj. 5.+6.
Celek a část; kmenový zlomek, zlomek, desetinné číslo, procento. Záporné číslo.
V obou oblastech izolované a generické modely, sémantické i strukturální.
The course focuses on didactic transformation of arithmetic of elementary school with an overview of lower secondary school. Students will develop their problem solving skills and also their didactic skills when problem posing, using arguments to grade problems in terms of their difficulty for pupils and evaluating pupils' solutions.
Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.