Obsah kurzu:
1. Pojmotvorný proces v geometrii - Od manipulace k imaginaci. Transfer reprezentací od fyzikálního modelu přes obrázek, ikonu, symbol až k představě.2. Zpracování pojmu obvod a obsah, např. trojúhelníku, vyvození obsahu lichoběžníku zejména stříháním a manipulacemi
3. Struktura geometrického pojmu; edukační koncepce aritmetiky a geometrie z hlediska a) objektů, b) nástrojů a c) edukačních strategií. Pohled historický.4. Geometrické kosntrukce, procesy v geomatrii5. Rovnice a jejich propedeutika6. Práce s daty - tříděni, klasifikace, hierarchizace, schématizace, uspořádání7. Statistika
8. Kombinatorika9. Pravděpodobnost10. Propedeutika teorie grafů - didaktická prostředí závislá na grafech (Dětský park/Cykostezky, Autobusové linky, grafy dělitelnosti, vývojové diagramy, ... )
Pokračování kurzu Matematika s didaktikou a pedagogickou praxí a. Je zaměřeno na hlubší porozumění studia didaktiky matematiky.
Předpokládá se propojení poznatků a zkušeností ze studia pedagogických a psychologických disciplín, matematiky a její didaktiky a praxe. Předmět je dotován rozsahem hodin 3x4 hodiny, z toho 2 hodiny jsou věnovány praxi - náslechu a rozboru jedné vyučovací hodiny matematiky u učitelů 1. st.
ZŠ a na školách, které jsou smluvně zajištěny KMDM.
Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.