Výuka se bude konkrétně týkat následujících témat: filozofie výchovy z hlediska hudební integrativní pedagogiky v pojetí W. Roschera, polyestetické trendy z psychologických hledisek rozvoje hudebního vnímání a charakteristika základních hudebních znaků v procesu ontogenetického vývoje, personalistické a sociokonstruktivistické náhledy na hudební výchovu a vzdělávání v souvislosti s komplexními změnami programu (Bílou knihou), charakteristika změn a vývoje v dalších zemích v rámci Evropské unie, praktické náměty na využití získaných poznatků v roli učitele, vychovatele dětí v předškolním věku. I Hudební vzdělávání bude představeno z těchto hledisek: 1, Filozofie soudobé výchovy, současné metodologické přístupy k rozvoji vnímání a k utváření osobnosti (jen stručně)
2. Základní znaky dětské psychiky, charakteristika osobnosti (stručně)
3. Charakteristika polyestetické výchovy a integrativní hudební pedagogiky, personalismus, sociokonstruktivismus na příkladech z praxe.
4. Charakteristika soudobného klimatu v rodině.
5. Umění a dětská hudební tvořivost
6. V čem spočívají proměny soudobé pedagogiky? (personalizmus, sociokonstruktivizmus, integrativní a polyestetická výchova)
7. Maastrichtská smlouva o kultuře - Generaldirektion (jen stručně podstatu)
8. Přehled mezinárodních hudebně pedagogických svazů
9. Evropská asociace pro školní hudební výchovu (EAS) - (charakteristika činnosti a oblasti, kterým se věnuje, její požadavky)
10. Vlastní názory na Rámcové vzdělávací plány a klíčové kompetence v českém školství (pohled do mateřských škol, vlastní zkušenosti s projekty) II.Součástí předmětu bude vytvořit vlastní hudební příběh nebo pohádku pro děti v předškolním věku Studenti vytvoří poutavý příběh nebo pohádku, ve které se propojí jednotlivé součásti estetické výchovy. Používejte např. i přímé řeči. Obsah zvýrazněte nakresleným obrázkem (vyrobenou učební pomůckou). Emocionální prožitek obsahu pohádky nebo příběhu je třeba prohloubit vlastní písní (nebo zrytmizovaným a zmelodizovaným říkadlem). Tak se prohloubí estetický prožitek z literární, výtvarné a hudební výchovy. Hudba bude mít v práci převahu (byť mírnou). Budou dbát na zachování tří hledisek: - psychologického (přiměřenost znakům dětské psychiky) - estetického (kvalita uměleckého projevu) - výchovného (morálně-etický obsah sdělení). III. Součástí předmětu bude vytvoření partitury říkadla Studenti si připraví tři říkadla, které vypracují jako partitury dle námětu, který obdrží při výuce. Říkadla je nutné umět prakticky představit, zahrát a zazpívat. Klasifikovaný zápočet se bude skládat z části teoretické (probraná témata) a praktické (hudební pohádka nebo příběh a říkadla. Studenti vypracují pohádku nebo příběh a říkadlo písemně a pak vše v rámci klasifikovaného zápočtu představí i prakticky. Výuka se bude konkrétně týkat následujících témat:filozofie výchovy z hlediska hudební integrativní pedagogiky v pojetí W. Roschera,polyestetické trendy z psychologických hledisek rozvoje hudebního vnímání a charakteristika základních hudebních znaků v procesu ontogenetického vývoje,personalistické a sociokonstruktivistické náhledy na hudební výchovu a vzdělávání v souvislosti s komplexními změnami programu (Bílou knihou), charakteristika změn a vývoje v dalších zemích v rámci Evropské unie,praktické náměty na využití získaných poznatků v roli učitele, vychovatele dětí v předškolním věku.I Hudební vzdělávání bude představeno z těchto hledisek:1,Filozofie soudobé výchovy, současné metodologické přístupy k rozvoji vnímání a k utváření osobnosti (jen stručně)2.Základní znaky dětské psychiky, charakteristika osobnosti (stručně)3.Charakteristika polyestetické výchovy a integrativní hudební pedagogiky, personalismus, sociokonstruktivismus na příkladech z praxe.4.Charakteristika soudobného klimatu v rodině.5.Umění a dětská hudební tvořivost6.V čem spočívají proměny soudobé pedagogiky? (personalizmus, sociokonstruktivizmus, integrativní a polyestetická výchova)7.Maastrichtská smlouva o kultuře - Generaldirektion (jen stručně podstatu)8.Přehled mezinárodních hudebně pedagogických svazů9.Evropská asociace pro školní hudební výchovu (EAS) - (charakteristika činnosti a oblasti, kterým se věnuje, její požadavky)10.Vlastní názory na Rámcové vzdělávací plány a klíčové kompetence v českém školství (pohled do mateřských škol, vlastní zkušenosti s projekty)II.Součástí předmětu bude vytvořit vlastní hudební příběh nebo pohádku pro děti v předš
Semináře poskytnou studentům širší informace, které vyplývají ze současného uplatňování pedagogické reformy v českém školství. Výklad učitele se bude týkat psychologických, sociologických a hudebně pedagogických přístupů k hudebnímu vzdělávání a výchově v celém spektru mateřských a základních škol. Postihuje i mezinárodní rozměr hudebního vzdělávání a podává informace o obsahu a cílech nejvýznamnějších evropských hudebně výchovných konferencích EAS a činnosti dalších hudebních mezinárodních organizací.
Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.