Témata:
1. Mediální výchova jako jedna z modernizačních tendencí ve výuce; mediální gramotnost a její složky; aktivní přístup k médiím.
2. Vyhledávání informací v médiích; manipulace v médiích, její rozpoznávání a obrana proti ní; desinformace, fake news.
3. Druhy médií a mediální instituce; funkce médií.
4. Aktivity zaměřené na výběr, analýzu a tvorbu mediálních textů; projekty ve výuce mediální výchovy.
5. Persvazivní prostředky reklamy, tvorba reklamních komunikátů.
6. Různé druhy zpravodajství, zpravodajské hodnoty, infotainment, objektivita.
7. Sociální sítě a jijich vliv na děti a mládež.
8. Verbální a neverbální násilí v médiích.
9. Jazyk elektronické komunikace, bezpečná komunikace na internetu.
10. Etika v médiích, etické kodexy, předsudky v médiích.
11. Práce s mediálními produkty v hodinách českého jazyka zejména na
1. stupni ZŠ.
12. Zpracování mediální výchovy v učebnicích českého jazyka pro základní školy.
Medial education as a part of communication; medial literacy; mass communication as institutionalized process encompassing the production, dissemination, reception, and interpretation of public sociocultural discourse; the potential impact of media language upon audiences; the representation of social reality through language; the possible motives of the senders in media institutions; the role of audience reception processes; the social influence. of the media in contemporary society.