Sylabus: Cíle literární výchovy, role učitele; Model přípravy na hodinu LV s plánováním pozpátku; Zásady pro výběr textu, jejich uplatnění pro přípravu hodiny, didaktický potenciál textu v praxi; Cíle a důkazy o učení, reálnost a smysluplnost, formulace pro žáka, s pozorováním výuky v ZŠ; Klíčové aktivity směřující k cíli pro fázi před čtením, při čtení a po čtení; Hlediska pro vyhodnocování vlastní přípravy i pro práci žáka
Přednáška: Didaktika literární výchovy ve vztahu k pojetí čtenářské gramotnosti a k aktivizačním postupům ve výuce, konstruktivistická stavba hodiny a programu výuky. Funkce krásné literatury jako součásti kultury a civilizace, ve vztahu k možnostem dětského čtneáře a k soudobé LPDM. LV jako estetickovýchovný proces, jeho činitelé, podmínky a dopady. Utváření čtenářské kultury třídy a výuky. Volba literárního textu vzhledem k jeho didaktickému potenciálu. Význam a využití výrazného čtení a recitace, zejména samotným učitelem.
Seminář: Konstruktivistické pojetí literární výchovy na 1. st. ZŠ, cíle literár. výchovy a jejich dosahování, plánování výuky pozpátku, třífázový model učení v hodinách LV s textem.
Lecture: Didactics of reading and literary arts in relation to reader literacy and proactive strategies of teaching, constructivist methodology in the structure of a lesson and of the program of the subject. Literary works as a part of culture and its relation to the child's readership. Factors, conditions and effects of the reading lessons. Management of the classroom culture of readership. Choosing appropriate texts according to the text's didactic potential.
Seminar: Constructivist concept of teaching and learning literature and reading. Goals of lessons and of the teacher's program. Backward planning of lessons. The three-phase model of learning in teaching and learning of reading.
Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.