Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika matematiky s praxi III

Předmět na Pedagogická fakulta |
OK0610152

Sylabus

Obsah kurzu:

1. Od manipulace k imaginaci. Transfer reprezentací od fyzikálního modelu přes obrázek, ikonu, symbol až k představě.

2. Průřezová témata - rovnice, slovní úlohy,

3. Organizace souboru jevů a organizace procesů. Zejména klasifikace, schematizace a hierarchizace.4. Práce s grafy

5. Statisitka, kombinatorika, pravděpodobnost - propedeutika na

1. st.6. Práce s učitelským portfoliem, tvorba gradovaných úloh - individualizace. Každý z uvedených tématických celků bude úzce propojen s existujícími pedagogickými zkušenostmi studentů, které mají zaznamenány ve svých portfoliích (vlastní matematické úvahy; přípravy, realizace, evidence, reflexe a analýzy vyučovacích hodin; vlastní experimenty a jejich analýzy; rozpracování vybraných tématických celků včetně tvorby úlohových kaskád).

Anotace

Pokračování kurzu Didaktiky matematiky s praxí II je zaměřeno na doplnění a prohloubení teoretické, ale i praktické přípravy budoucích učitelů 1. st. ZŠ.

V tomto III. díle kurzu didaktiky matematiky se zaměříme na propojení poznatků z jednotlivých oblastí matematiky v tzv. průřezových tématech jako jsou rovnice, práce s daty a s tím související statistika, kombinatorika a pravděpodobnost. Dále se zaměříme na propojení s poznatky ze studia pedagogických a psychologických disciplín.

Výuka je doplněna hospitacemi ve škole a diskuze o didaktických jevech podepřeny videoukázkami.