Charles Explorer logo
🇬🇧

How to get to know mathematics I

Class at Faculty of Education |
OK0610612

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Kombinace přímé a nepřímé výuky (individuální konzultace - i elektronicky, diskuse v malých skupinách), zpracování samostatných prací (řešení problému s reflexí postupu) a realizace projektů (experimenty se žáky, jejich záznam, analýza a reflexe). K dispozici budou distanční texty a další studijní materiály (www.pedf.cuni.cz/kmdm). Obsah i metody výuky budou provázány na pedagogické zkušenosti studentů a zaměřeny na motivaci k organickému propojování s novými VŠ poznatky. Forma práce: Studenti budou rozděleni do několika skupin po 4-6 a budou soustavně pracovat na širším tématu. Podle možnosti témata budou propojena na témata diplomních prací studentů, zejména těch, kteří volili diplomovou práci z matematiky. Výsledky budou prezentovány v seminářích. Individuální/skupinové konzultace budou významnou aktivitou této varianty. Studenti budou zapojeni do výzkumné práce, kterou realizují členové KMDM i externí učitelé v rámci různých grantových projektů. Výuka bude spojitě obohacována o výsledky výzkumů. Obsah: Algebrogramy - provázání desítkové soustavy, dělitelnosti a propedeutiky rovnic. Pravidelnosti - způsoby hledání hypotéz a jejich prověřování. Různé druhy trojúhelníků - nejen součtové - propedeutika funkční závislosti,  hry na propedeutiku k různým tématickým celkům dle výběru, např. záporných čísel a zlomků.

Nově obohace o přesahy matematiky do dalších oborů (výtvarné umění - abstraktní umění, fraktály)

Annotation

Students summarize, structue and enrich their knowledge in mathematics and didactics of mathematics acquired in the previous study and their professional life. They are led to perceive mathematics as an organic component of all primary school subjects.

Important component is to build individual tools for their further professional development after graduation.