V případě kombinace přímé a nepřímé výuky (individuální konzultace - i elektronicky, diskuse v malých skupinách), zpracování samostatných prací (řešení problému s reflexí postupu) a realizace projektů (experimenty se žáky, jejich záznam, analýza a reflexe). K dispozici budou distanční texty a další studijní materiály (www.pedf.cuni.cz/kmdm). Obsah i metody výuky budou provázány na pedagogické zkušenosti studentů a zaměřeny na motivaci k organickému propojování s novými VŠ poznatky. Forma práce: Studenti budou rozděleni do několika skupin po 2 a budou soustavně pracovat na širším tématu. Podle možnosti témata budou propojena na témata diplomových prací studentů, zejména těch, kteří volili diplomovou práci z matematiky. Výsledky budou prezentovány v seminářích. Individuální/skupinové konzultace budou významnou aktivitou této varianty. Studenti mohou být zapojeni do výzkumné práce, kterou realizují členové KMDM i externí učitelé v rámci různých grantových projektů. Výuka bude spojitě obohacována o výsledky výzkumů.
Součástí kurzu bude i návštěva školy s analýzou hodin z různých pohledů v provázání na další dva předměty nebo analýza videa.
Součástí bude problematika individualizace přístupu k žákům s obhledem i na inkluzi a přpravenost na probírané téma/na školu.
Obsah: Způsoby kognitivní i sociální motivace žáka; edukační strategie učitele; interakční strategie učitele; vedení třídní diskuse, jak povzbudit vzájemnou komunikaci žáků; rozvoj schopnosti žáků pro týmovou spolupráci. Práce je úzce vázána na školní praxi. Každý student připraví scénář aspoň jedné vyučovací hodiny ve třídě, kterou aspoň částečně zná. Scénář realizuje, společně s kolegy hodinu eviduje a analyzuje. Paralelně s touto praktickou činností jsou studenti seznamováni s příslušným teoretickým zázemím.
The course is focused on getting and enriching pedagogical experience and their interlinking with current experience acquired by own pedagogical activities or own studying mathematics. Analyzing pupils´ solutions, video records of teaching-learning lessons or individual work of a child, or written stories students learn thinking processes of pupils and connect didactical theory with practice.
Attention will be payed to the teaching strategies and alternative approach to teaching with respect to cognitive type of a pupil and class composition.