Organizace:
A) Individuální plnění učitelské praxe
V případě, že student/studentka vyučuje na 1. stupni, realizuje praxi ve vlastní třídě (škole) a hospituje 5 hodin. Doloží potvrzením. Tato praxe se školám neproplácí.
V případě, že student/studentka nevyučuje, vyhledá si školu a třídu na 1. stupni ZŠ dle svých preferencí a zajistí si možnost zde 10 hodin hospitovat a 10 hodin vyučovat. Doloží potvrzením. Tato praxe se školám neproplácí.
Doporučujeme využít také příležitostí ke vzájemným hospitacím u kolegů – účastníků kurzu Učitelské praktikum I.
Student pokračuje v písemné reflexi vlastní výuky - materiály (přípravy, didaktické pomůcky, ukázky práce,..) shromažďujte ve složce (pedagogickém portfoliu), která může být podkladem k práci v seminářích Didaktiky 1. stupně ZŠ I a II. Při plánování a reflexi se opírá o Rámec profesních kvalit.
B) Plnění úkolů a sdílení v prostředí moodle-kurz s názvem Učitelské praktikum I -kombi OK0615019
C) Prezenční výuka
Průběžná vlastní praxe na kmenové/studentem vyjednané škole a hospitace ve třídách
1.stupně ZŠ. Praxe je příležitostí k poznání různých typů škol a zařízení, seznámení s šíří dětské populace, poznáv ání různých pojetí vyučování a alternativních a inovativních vzdělávacích programů v praxi. Kurz je realizován v těsné vazbě na kurz Didaktiky
1.stupně ZŠ. Studenti si vedou reflexní dokumentaci, plní zadané úkoly. Při prezenčním setkání se učí pozorovat výuku, vyhodnocovat ji v kritériích, sdílejí vzájemně své zkušenosti a názory. Studijní zátěž:
1) praxe- 20 hodin
2) přímá výuka- 4 hodiny
3) práce na úkolech v moodle prostředí- 50 hodin
4) samostudium - 26hodin