Charles Explorer logo
🇨🇿

Příprava učitelů na inklusivní vzdělávání

Předmět na Pedagogická fakulta |
OK0618273

Sylabus

* Cíl kurzu:

Porozumět problému inkluse a inklusivního vzdělávání; porozumět psychickým mechanismům hendikepu; změnit postoj pracovníka ve vzdělávacím procesu aby na své pozici chtěl a dokázal osobně přispět k zvládnutí inkluse a rozvoji každého dítěte.

* Obsah kurzu:

S použitím e-learningového kurzu "ODL:Inclusive", na ukázkách z praxe a úkolech na nich vystavěných, s využitím autotestů :

- obhled stavu inkluse (ukázky na videosekvencích), kompetence potřebné pro inklusivní vzdělávání,

- nácvik pozorného a nepředpojatého sledování a popisu skutečnosti,

- výklad teoretických východisek inkluse (model výměnných vztahů individua a prostředí, jejich význam a důsledky pro hendikep, životní podmínky a osobní historie: model hraničního fázového prostoru momentů osobní historie, vnější a vnitřní izolace a autokompenzační a regulační psychické mechanismy - jejich vznik, disociace psychiky)

- deficitní a kompetenční pojetí handicapu, od vnějšího k vnitřnímu pozorovatele.

Diskuse studentů s odborníky z praxe

(Možno pokračovat rozšiřujícím kurzem 01318274 13 hod, Z. )