* Cíl kurzu:
Porozumět problému inkluse a inklusivního vzdělávání; porozumět psychickým mechanismům hendikepu; změnit postoj pracovníka ve vzdělávacím procesu aby na své pozici chtěl a dokázal osobně přispět k zvládnutí inkluse a rozvoji každého dítěte.
* Obsah kurzu:
S použitím e-learningového kurzu "ODL:Inclusive", na ukázkách z praxe a úkolech na nich vystavěných, s využitím autotestů :
- obhled stavu inkluse (ukázky na videosekvencích), kompetence potřebné pro inklusivní vzdělávání,
- nácvik pozorného a nepředpojatého sledování a popisu skutečnosti,
- výklad teoretických východisek inkluse (model výměnných vztahů individua a prostředí, jejich význam a důsledky pro hendikep, životní podmínky a osobní historie: model hraničního fázového prostoru momentů osobní historie, vnější a vnitřní izolace a autokompenzační a regulační psychické mechanismy - jejich vznik, disociace psychiky)
- deficitní a kompetenční pojetí handicapu, od vnějšího k vnitřnímu pozorovatele.
Diskuse studentů s odborníky z praxe
(Možno pokračovat rozšiřujícím kurzem 01318274 13 hod, Z. )