- Informační zdroje - klasifikace, analýza, hodnocení (problematika vnímání, vyhledávání, analyzován í, hodnocení), portály, e-knihy
- Informační zdroje a synchronní a asynchronní komunikace, komunikace počítačem podporovaná - teorie, aplikace, sociální a psychologické aspekty
- Didaktický software - taxonomie, analýza, evaluace (historie, terminologie, metody), počítačové hry, procvičování, test, autotest
- Implementace didaktického software a informačních zdrojů do různých forem edukační činnosti
- Didakticko-metodické otázky aplikace SW a informačních zdrojů
- Gender a ICT
- Právní otázky užívání programů a informačních zdrojů
- Ergonomie IT prostředí
Cílem předmětu je docílit u studentů a studentek získání teoretických vědomostí a praktických kompetencí pro práci s didaktickými programy a informačními zdroji ve výuce a při učení včetně osvojení poznatků spojených s právní problematikou používání softwaru ve školství a s ergonomickou problematiku nasazení počítačů. Na uvedené vědomosti a kompetence navazuje didaktika aplikace softwaru a metodika aplikace informačních zdrojů (metodické využívání informací a zdrojů informací vázaných na počítače a počítačové sítě) s akcentem na poradenství.