Teorie: Vzdělávání výtvarných pedagogů a výzkum
Pedagogický akční výzkum jako výzkume kvalitativní, praktický, participační, reflexivní a se zřetelem k sociálním změnám v prostředí škol a prostředí vizuální kultury. Schönova koncepce reflexivní praxe a reflexivního praktika. Eisnerova syntéza uměleckého a pedagogického výzkumu.
* Praxe:
Plánování výzkumu ve výtvarné výchově. Praktické pokyny:
Převedení nápadů do plánu akčního výzkumu, který obsahuje: místo, zaměření, sestavení výzkumné skupiny, hlavní myšlenku, mapování terénu, pracovní hypotézu, kroky výzkumu, techniky pro sběr materiálu výzkumu, pozorování a reflexe akce, vyhodnocování. Psaní kazuistik a výzkumných zpráv.
Klíčová slova: akční výzkum, výzkum založený na zkoumání činností praktiků ve školní praxi, výzkum vztažený k praxi umělecké a designérské tvorby. Nové ?umělecké" metody kritického kvalitativního bádání, reflexivní praktik.
Metodologie výzkumu a výzkumné metody. Vztah teorie a praxe.
Průzkum výzkum, projekt. Cíle, obsah, struktura.
Metody zpracování dat a jejich interpretace. Téma diplomové práce jako problém k řešení.