Charles Explorer logo
🇬🇧

Managerial Practice III

Class at Faculty of Education |
OK0732K18

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět Řízení v praxi III je zaměřen na získání nových podnětů, dovedností a inspiraci při řešení úkolů při fungování školy i jiné organizace formou manažerských praxí na školách , a to nejen v roli účastníka, ale i v roli tutora, kde plní úkoly supervizora, konzultanta a formou manažerských stáží v ziskových organizacích.

Prostřednictvím manažerských praxí na školách zaměřené na předměty Řízení pedagogického procesu I, Selfmanagementu a Vedení lidí získávají studenti přehled o základních principech v řízení školy, orientaci v používaných i nových kompetencích a informacích z oblasti strategie rozvoje školy a zásadách její tvorby.

Zaměřují se na získání nových poznatků a jejich konkrétní aplikaci přímo v řízení pedagogického procesu navštívených škol s ohledem na nové požadavky, proměnu cílů a funkcí školy 21. století.

Účastníci manažerských setkání dále identifikují tvorbu různých typů plánů a strategií, pochopení jejich významu a vzájemných souvislostí jako prostředku k zajištění kvalitnější práce pedagogického sboru.

Součástí je i problematika evaluace pedagogického procesu, vytvoření systému hospitací, hodnocení výsledků vzdělávání a nastavení kriterií.

Dále jsou studenti orientováni na získání a rozvoj kompetencí v oblastech leadershipu, personálního managementu, motivace pracovníků s důrazem na školskou praxi.

Součástí ŘvP III je manažerská stáž v ziskových organizacích jako významné specifikum bakalářského studia a jedna z významných nových forem a možností, jak v dalších oblastech řídícím pracovníkům poodhalit oblast podnikového managementu a jak využít aplikaci těchto prvků do řízení škol. Význam a přínos pro studenty spočívá v přenesení prvků podnikového managementu do řízení škol,v orientaci řídících pracovníků škol i mimo školství, v příležitosti ke srovnání řízení ziskové organizace s řízením školských organizací, v možnosti čerpat zcela nové informace.