1. Techniky rozvoje a vedení lidí, rozdíly, výhody a nevýhody. Vhodné situace pro jejich využití: koučink, mentorink, supervize, poradenství
2. Specifika koučinku, teoretický rámec
3. Stanovování cílů, metoda GROW
4. Koučovací rozhovor, koučovací pozice
5. Zpětná vazba
6. Sebekoučování, reflexe manažerské role
7. Využití koučinku v prostředí školy – rozvoj pracovníků, kompetenční model, portfolio, hodnotící rozhovor vedený koučovací technikou
Předmět rozvíjí témata a poznatky jednotlivých modulů, umožňuje reflektovat aktuální problematiku rozvoje vzdělávání a organizace školské soustavy. V tomto semestru je předmět zaměřen na aktuální témata související s modulem vedení lidí a výcvikem v manažerských dovednostech a logicky na něj navazuje. Účastníci se seznámí s technikami mentorinku, supervize, poradenství a koučinku a budou schopni je od sebe odlišit a zvolit vhodný typ pro danou situaci. Účastníci pochopí teoretické základy koučinku, naučí se vést koučovací rozhovor, pracovat s metodou GROW a využívat tyto techniky při vedení lidí.
Využití těchto metod bude diskutováno v souvislosti s aktuálními tématy týkajícími se rozvoje pracovníků ve školství.