Cílem předmětu je seznámit studenty s teorií, metodikou a praxí environmentální výchovy. Informovat o významu a potřebě environmentální výchovy (v globálních souvislostech), seznámit studenty s historií světové a české environmentální výchovy a s význačnými představiteli EV, státním programem EVVO, krajským programem EVVO a základní i rozšiřující literaturou.
1. Úvod do předmětu – terminologie, literatura a zdroje. Cíle EV.
2. Současná legislativa.
3. Historie EV - Historie EV ve světě, Historie EV v ČR - nestoři EV, Střediska EV.
4. Síť středisek SEV v ČR, Mrkvička.
5. Metody práce v EV - informální vzdělávání, práce s přírodním materiálem, narativní metoda.
6. Drobné aktivity, projekty, tematické integrované bloky, vycházky do přírody a naučné stezky (ukázky).
7. Vzdělávání za pomocí živočichů. Vzdělávání založené na vztahu k místu.
8. Lesní a sadová pedagogika.
9. Kvalita a efektivita EV - nástroje hodnocení v MŠ (portfolio, nástěnka aj.), nástroje autoevaluace učitelky MŠ.
10. Osobnosti EV