1. Koncept přírodovědné gramotnosti (PICA).
2. Specifika rozvíjení přírodovědné gramotnosti v raném věku.
3. Prekoncepty a miskoncepty předškoláků.
4. Rozvíjení environmentální senzitivity.
5. Rozvíjení jazykových schopností pro přírodovědné vzdělávání.
6. Experiment v MŠ.
7. Modelové organismy a názorn.
8. Práce s modely v MŠ.
9. Chybovost v knihách a učebních pomůckách.
10. Portfoliové hodnocení.
Cílem předmětu je osvojení teorie a metodologie v oborové didaktice.
Koncept přírodovědné gramotnosti (PICA). Specifika rozvíjení přírodovědné gramotnosti v raném věku. Prekoncepty a miskoncepty předškoláků. Rozvíjení environmentální senzitivity a jazykových schopností pro přírodovědné vzdělávání. Experiment v MŠ. Práce s modely a modelovými organismy v MŠ. Kritika učebních materiálů.