Interpretace vybrané dětské literatury
Čtenářské koutky v MŠ
Čtení s předvídáním (konkrétní ukázky s knihou)
Práce s klíčovými obrázky (konkrétní ukázky s knihou)
Práce s ustálenými prvky (konkrétní ukázky s knihami)
Čtenářská strategie vizualizace (konkrétní ukázky s knihami)
Čtenářské kostky (konkrétní ukázky s knihou)
Hlavní postava
Časopisy pro děti předškolního věku
Témata dětských knih: obrázkové knihy, knihy pro dvouleté děti, wimmelbuchy; pohádky a popletené pohádky; příběhy se zvířecím hrdinou; příběhy s dětským hrdinou; knihy o etiketě; naučné knihy; zprostředkování tématu jinakosti/odlišnosti; téma strachu a smrti; práce s poezií v mateřské škole
Podpora v Moodlu: Literatura pro děti II - MŠ - KS
Seminář si klade za cíl:
- rozvíjet interpretační schopnosti posluchačů v této specifické oblasti;
- vést studenty k tvorbě vlastních otázek, úkolů a námětů k činnostem a k jejich reflexi;
- umět zvolit vhodnou knihu pro každé dítě;
- pěstovat vnímání čtenářství jako celoživotního postoje člověka.
Seminář je veden interaktivně metodami RWCT.