V souladu s integrativním modelem čtenářské pregramotnosti budou představeny možnosti interpretace knihy a práce s knihou k podpoře porozumění textu a motivaci pro budoucí čtenářství. Ukázky budou vycházet i z různých literárních druhů, žánrů a typů knih, konkrétně:
1) Beztextové knihy, wimmelbuchy - výzvy pro dospělého jako zprostředkovatele knihy
2) Obrázkové knihy, zejména pro dvouleté děti a práce s nimi
3) Próza s dětským hrdinou, próza se zvířecím hrdinou
4) Naučná literatura pro děti a práce s ní
5) Rozvoj prosociálních vztahů
6) Způsoby zprostředkování tématu jinakosti/odlišnosti, životu s handicapem
7) Práce s poezií v mateřské škole
8) Využití čtenářských kostek dle modelu EUR k hlubšímu porozumění textu
9) Čtenářský koutek v MŠ
10) Rozvoj emoční inteligence skrze práci s dětskou literaturou
The seminars is focused on key issues of the didactics of teaching literature, namely on possible conceptions of literary education at elementary and secondary schools. It includes the reflection of current state, methods of literary education, the analyses of textbooks and readers, and on the assessment of the results of teaching.