Charles Explorer logo
🇬🇧

Development of mathematical literacy

Class at Faculty of Education |
OKB01M118A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Předmět se opírá o stoprocentní zvládnutí učiva matematiky ZŠ. Okruhy:

1) Úvod do logiky a logického myšlení; řešení problémů; práce s informací.

2) Pojmotvorný proces; matematické pojmy – vznik v historii; rozvíjení matematických pojmů – podmínky (pojmy číslo; geometrický útvar 2D a 3D); modely a reprezentace pojmů; komunikace v matematice (slovní i grafická včetně obrazové); čára a její role.

3) Úvod do metod řešení problémů (uvažování, usuzování, přiřazování, porovnávání, určování počtu, výběr, vylučování, strom řešení, poměřování, měření, odhad a ověření).

4) Zobrazení v geometrii 2D a 3D (shodná i podobná); shodná rozložitelnost v teorii i praxi.

5) Celek a jeho části; struktura celku; dekompozice, kompozice a korekce.

Annotation

The first goal of the course is to encourage the students' autonomous thinking, increase their intellectual self-esteem and remove concerns about mathematics. The second goal is to let hem see what constitutes the essence of mathematics, or mathematical thinking and communication, respectively.