Zaměření: 1) rozdíl mezi rozvíjejícími, diagnostickými a terapeutickými aktivitami; ukázky práce s dětmi se zaměřením na budování představ u pojmu "možnosti" a práce se strukturovanými celky na bázi rytmizací a transformací strukturovaných celků z jenoho do jiného komunikačního kódu jako podpora porozumění; diagnostické aktivity v předmtematické gramostnosti typ 1; 2) diagnostické aktivity typ 2 ve vztahu k pojmu číslo v roli počtu a garfické a gestické modely; pojem celek a jeho části rozvíjející aktivita dekompozičně-kompoziční; 3) gradace aktivit vázaných na shodná a podobná zobrazení; představa o tvarech věcí a jejich identifikace; kompletace a kompozice v prgrafické práci s celkem a částmi; 4) porovnávání množství a problémové aktivity; úvod k úlohám typu Zebra
Okruhy 1) Rozvoj prelogického myšlení (v dramatizaci, v kinestetických hrách, v hrách s pravidly, s užitím pracovního listu).2) Rozvíjení časoprostorových představ.3) Rozvoj rovinné /prostorové orientace a paměti (práce v mikro-, mezzo- i makro-prostoru).4) Práce s možnostmi (prvky pravděpodobnosti, kombinatoriky, labyrinty, skládanky, modelování a podobně). 5) Práce obrázkem; kódování a dekódování informací (statických, dynamických, kvantitativních).6) Úroveň rozvoje kvantitativních představ.Dle přání studentů lze kurz zaměřit na specifika matematiky v jiných kulturách – zejména v oblasti modelování přirozeného čísla v roli počtu (Čína, Maroko, střední Afrika a podobně), aby byli schopni pracovat s integrovanými dětmi.
The course consists of a theoretical and practical part, involving observation in kindergartens or other ways of work with children, and analysis of situations. The goal of the course is to lead students to apply their theoretical knowledge in their direct work with children.