Témata:
Základní pojmy (výchova, vzdělání, vzdělávání, u čení, vyučování atd.)
Podmínky výchovy
Informační zdroje pedagogiky
Struktura pedagogických věd (základní, aplikované, spolupracující atd.)
Základní kategorizace pedagogického výzkumu.
Základní kategorie výchovy
Struktura českého školského systému, kategorizace ISCED.
Práce s odbornou literaturou, seznámení s citačními normami
Předškolní pedagogika a její postavení ve struktuře věd
Obsahem kurzu je uvedení do studia předškolní pedagogiky, osvojení si základní pedagogické terminologie a pochopení významu studia pedagogické teorie pro učitelskou profesi. Náplní přednášek je seznámení se základními pedagogickými pojmy a orientace v systému pedagogických věd se zaměřením na oblast předškolní pedagogiky.
Časová zátěž (2 kredity):
- přímá výuka: 8 hodin
- práce na úkolech v Moodle: 20 hodin
- příprava na závěrečný test: 22 hodin