Předmět je zaměřen na osobnostní rozvoj studentů vztahující se k zvolenému oboru. Týká se konkrétních oblastí komunikace, dialogu, diskuse, argumentace a poznávání sebe sama. V rámci předmětu budou zkoumány situace zaměřené na učitelskou profesi. Další oblastí, kterou se předmět zabývá, je problematika společného vzdělávání, v rámci výuky se bude usilovat o rozvoj intervenčních kompetencí studentů v inkluzivním vzdělávání.
V sociálním rozvoji jsou interakční procesy orientovány na ochotu poznávat druhé, přijímat shody a odlišnosti v názorech a osobních preferencích. Je zaměřen na podporu citlivosti k etickým principům v jednání, dává základy empatického rozhovoru s aktivním nasloucháním a akceptací druhého člověka. Interakční metody se zaměřují na rozvoj kooperace v různém uskupení studentů, prohlubují vzájemné poznávání a podněcují důvěru pro soužití ve skupině. Východiskem k aktivitám studentů jsou metody sociálně psychologického výcviku a dramatické výchovy.
Časová zátěž (2 kredity): - přímá výuka na semináři: 8 hodin, práce na úkolech v Moodle a příprava: 32 hodin, příprava na prezentaci:10 hodin