Každý blok obsahuje prezenční výuku a 2 hodiny práce v online prostředí Moodle.
Členění kurzu: 1. a 2. blok: Úvod do metod formativního hodnocení a metody Learning Stories (každý blok 4 vyučovací hodiny- 6.3. a 13.3.)
- pozorování, dokumentace a formativní hodnocení v MŠ
- teoretický základ a nácvik pozorovacích a hodnotících dovedností studentů v rámci uplatnění metody Learning Stories 3. blok: praxe studentů v MŠ uplatňující metodu Learning Stories v praxi (6 vyučovacích hodin)
- Pozorování dětí v praxi ve třídě, kde se s metodou Learning Stories pracuje, spolupráce s pedagogem na tvorbě příběhů o učení pro vybrané děti v den dle individuáln ích možností studentů 4. blok: reflexe praxe a práce s příběhy o učení dětí (výsledky) praxe studentů, prohloubení dovedností studentů v práci s metodou Learning Stories (3 vyučovací hodiny) - 27.3. 5. a 6. blok: návaznost metody Learning Stories na tvorbu individuální podpory dětí v podobě plánů pedagogické podpory (3 vyučovací hodiny) - 24.4.
Předmět je součástí nabídky předmětů v rámci projektu „Podpora pregraduálního vzdělávání na PedF UK“ (reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006965), podaktivita Rozvoj kompetencí studentů-budoucích učitelů propojováním teoretické a praktické výuky.
Cílem předmětu je rozvinout kompetence studentů v oblasti pozorování, dokumentace, formativního hodnocení a individuální podpory dítěte v MŠ.
Kurz je prakticky zaměřen na osvojení metody Learning Stories a její použití v kontextu českého předškolního vzdělávání. Metoda cílí na podporu dítěte jako kompetentního učícího se jedince. Ukazuje učitelům cestu, jak podporovat rozvoj každého dítěte a jak důsledně uplatňovat osobnostně orientovaný model vzdělávání formou příběhů o učení dítěte. Předmět je členěn na šest prezenčních setkání, která se zaměří na seznámení s klíčovými teoretickými východisky pro formativní hodnocení a metodu Learning Stories, nácvik praktických dovedností studentů v oblasti pozorování dítěte, dokumentace jeho rozvoje, hodnocení a provázání individuální i skupinové vzdělávací nabídky s výsledky hodnocení. Každému prezenčnímu setkání předchází příprava v online prostředí Moodle. Součástí kurzu je i praxe v mateřské škole pracující s metodou Learning Stories, reflexe a analýza praktických zkušeností studentů z praxe.