Témata v hudební výchově:
1) Výběr a způsob organizace hudebních činností s ohledem na psychomotorické schopnosti předškolních dětí a jejich rozvoj.
2) Motivace a průběh poslechových hudebních činností s prvky dramatické výchovy.
3) Pohybové prvky: pochod, chůze, poskok, cval a pohybová improvizace s hudebním doprovodem.
4) Kritéria výběru písní a říkadel v MŠ s různým způsobům jejich osvojení, nácviku ostinátních doprovodů hrou na tělo, na jednoduché nástroje a Orffův instrumentář.
5) Osvojování pohybových prvků a choreografií, elementární improvizace.
6) Hudební výchova a RVP PV. Témata ve výtvarné výchově:
7) Didaktická analýza plánu výtvarné činnosti.
8) Pedagogická diagnostika ve výtvarné výchově.
9) Kurikulum výtvarné výchovy a cíle výtvarné výchovy v mateřské škole.
10) Funkční slovník výtvarné výchovy.
V hudebně výchovné oblasti jsou studenti v předmětu vedeni k metodické práci v kompletním spektru hudebních činností (poslechových, hudebně pohybových, pěveckých a instrumentálních), a to v jejich autonomní podobě, kombinacích i v didaktické posloupnosti. Studenti získávají dovednost organizovat a zřetelně vést hudební činnosti přiměřené dětem předškolního věku a realizovatelné v MŠ.
Ve výtvarně výchovné oblasti studující získávají jistotu v práci s didaktickou analýzou plánu výtvarné činnosti a ve schopnosti reflektovat a pedagogicky diagnostikovat dětské výtvarné pr áce. Kurz se dále zabývá problematikou dlouhodobého plánování ve výtvarné výchově a sledování kurikulárních cílů výtvarné výchovy.
Studující prohlubují schopnost používat funkční slovník k přesnější komunikaci o výtvarných činnostech v mateřské škole.