Digitální technologie v přípravě učitele mateřské školy
Rozvoj digitální gramotnosti, informační gramotnosti a informatického myšlení prostřednictvím různých typu digitálních technologií
Digitální učební materiály a úložiště digitálních učebních materiálů
Digitální technologie v práci učitele MŠ:
Interaktivní technologie (mobilní dotyková zařízení, interaktivní koberce a tabule)
Programovatelné robotické hračky a edukační robotika
Cílem předmětu Digitální technologie v preprimárním vzdělávání je seznámit studenty bakalářského studia studijního oboru Učitelství pro mateřské školy s významem digitálních technologií pro vlastní rozvoj i pro rozvoj dětí předškolního věku a vybavit je příslušnými vědomosti a dovednostmi pro práci s technickými zařízeními a jejich softwarovou podporou.
Posláním předmětu je představit možnosti rozvoje informačně technických činností učitelů a dětí v mateřské škole a tvůrčí činnosti zprostředkované technologiemi.
Obsahově se předmět zaměřuje možností rozvoje vlastní digitální a informační gramotnosti, stejně jako možností rozvíjení těchto gramotností a algoritmického myšlení u dětí v mateřské škole. Zároveň se orientuje na utváření vědomostí a dovedností vzdělávání prostřednictvím interaktivních zařízení, edukační robotiky a didaktických hraček. Studenti se v průběhu předmětu seznámí se soudobými interaktivními technologiemi v kontextu jejich využití v mateřské škole.