Charles Explorer logo
🇬🇧

Matematical Literacy Didactics with Excursion

Class at Faculty of Education |
OKB03M604C

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

aktivity: rozvíjející, diagnostické a terapeutické (číslo v roli počtu, tvar věci); aktivity a jejich začlenění do diaktické struktury kriteria pro hodnocení aktivit zaměřených PMG; význam formulace úkolu, pravidel a podobně; nástroje pro rozvoj prostorové představivosti, kombinačních schopností, gradace aktivit a jejich zasazení do didaktických konektivních struktur.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Kurz obsahuje jak část didakticko-teoretickou, tak část praktickou: pozorování v mateřské škole nebo případná přímá práce s dětmi, analýza situací a diskuse, analýza videozáznamů. Cílem kurzu je prohloubit didaktické myšlení posluchačů, aby byli schopni uplatnit nabyté poznatky a rozvinuté schopnosti v kontextu mateřské školy.

Kurz je koncipován tak, aby absolventi dokázali vhodně promýšlet aktivity rozvíjející předmatematickou gramotnost a počátky matematické gramotnosti s přihlédnutím k individuálním potřebám dětí, ke složení kolektivu, a to v prostředí mateřské školy, v daném systému a s daným ŠVP. Dalším cílem kurzu je rozvinout schopnost budoucích učitelů vhodně reagovat na danou situaci, tedy i zvládat dílčí diagnostiku dítěte v průběhu hry.

Oproti původní akreditaci je tento cíl rozšířen o prohloubenou diagnostiku vzhledem k pojmu číslo v roli počtu a vzhledem k problematice časoprostorové orientace s využitím výsledků výzkumu vyučujícího.