Témata:
1) Pozorování dítěte: reflexe jeho situovanosti v současnosti, v současné rodině a mateřské škole
2) Reflexe charakteristik cílů výchovy v osobnostně orientovaném modelu v kontextu konkrétních zkušeností studenta z praxe v FMŠ.
3) Reflexe práce pedagoga s RVP PV v oblasti cílů, organizace a obsahu vzdělávání v prostředí mateřské školy.
4) Reflexe vlastní pedagogické zkušenosti z praxe ve fakultní mateřské škole: interakce s jednotlivými dětmi, s menší/větší skupinou, přípravy a realizace mikrovýstupů, interakce s dalšími pedagogy ve třídě, s rodiči.
5) Reflexe rozmanitosti podmínek, organizace i vlastních edukačních procesů v jednotlivých fakultních mateřských školách.
Pedagogická praxe navazuje na úvodní praxi. V rámci kurzu plní studenti dvoutýdenní pedagogickou praxi na fakultních mateřských školách a své zkušenosti reflektují v rámci společného semináře. Cílem praxe je hlubší seznámení s prostředím mateřské školy, především s prací učitelky a činnostmi dětí předškolního věku. Náplň praxe má hospitační rovinu: pozorování a analyzování edukačních procesů v mateřské škole, tak rovinou praktickou: studenti vykonávají pod vedením fakultní učitelky asistenční činnosti ve třídě, vstupují do interakce s dětmi. Kurz je provázán obsahově s teoretickým kurzem Teorie a didaktika předškolní výchovy I. Studenti se proto zaměřují na konkrétní realizaci vybraných témat v praxi. Studenti pokračují ve vedení pedagogického portfolia. Témata:
1) Pozorování dítěte: reflexe jeho situovanosti v současnosti, v současné rodině a mateřské škole
2) Reflexe charakteristik cílů výchovy v osobnostně orientovaném modelu v kontextu konkrétních zkušeností studenta z praxe v FMŠ.
3) Reflexe práce pedagoga s RVP PV v oblasti cílů, organizace a obsahu vzdělávání v prostředí mateřské školy.
4) Reflexe vlastní pedagogické zkušenosti z praxe ve fakultní mateřské škole: interakce s jednotlivými dětmi, s menší/větší skupinou, přípravy a realizace mikrovýstupů, interakce s dalšími pedagogy ve třídě, s rodiči.
5) Reflexe rozmanitosti podmínek, organizace i vlastních edukačních procesů v jednotlivých fakultních mateřských školách. Požadavkem pro studenty bez praxe v MŠ na pozici učitelky nebo asistenta pedagoga: 2 týdny souvislé praxe (celkem min 40 hodin): 1 týden
18.4.-22.4.2022 (2. týden v bloku dle volby studenta) v FMŠ Požadavky na student s praxí v MŠ na pozici učitelky nebo asistenta pedagoga: 1 týden praxe (min. 20 hodin) v čase dle volby studenta v rámci letního semestru.