Témata:1) Multikulturalita, interkulturní a transkulturní přístup, resp. přístupy zabývající se rozmanitostí kulturního zázemí dětí a jejich identitou.2) Vývoj pojetí integrativních a inkluzivních přístupů v předškolním vzdělávání v širším pojetí.3) Legislativní zakotvení interkulturní výchovy v českém vzdělávacím systému; interkulturní výchova a Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.4) Protipředsudková výchova v mateřské škole a didaktické uchopení pedagogické práce s rozmanitostí (seznámení s vybranými didaktickými materiály pro předškolní vzdělávání: např. Persona Dolls, Carly apod.)5) Didaktické přístupy zaměřené na podporu dětí ze sociálně znevýhodňujícího prostředí (metoda Grunnlaget apod.)6) Podpora interkulturního a mezináboženského porozumění v prostředí mateřské školy; komunikace s dětmi a rodiči.
Kurz se zaměřuje na rozvoj kompetencí studentů v oblasti podpory společného vzdělávání v mateřské škole. Studenti se seznání s vývojem pojetí integrativních a inkluzivních přístupů v předškolním vzdělávání v širším pojetí, získají vhled to teoretického ukotvení přístupů, které se zabývají rozmanitostí kulturního zázemí dětí a jejich identitou (multikulturní, interkulturní, transkulturní přístup ve vzdělávání).
Zvláštní pozornost je věnována dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí, možnostem podpory těchto dětí a jejich rodin ze strany pedagogů a předškolních institucí. Kurz cílí na rozvoj smyslu studentů ve vztahu ke spravedlnosti, solidaritě, toleranci a sociokulturní rozmanitosti.
Vede studenty k angažovanosti při potírání projevů intolerance, xenofobie, diskriminace a rasismu v MŠ a tomu, aby dokázali didakticky transformovat tuto problematiku v práci s dětmi v předškolním věku.