Charles Explorer logo
🇬🇧

Final Teaching Practice with Seminary

Class at Faculty of Education |
OKB03N603A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Témata:1) Konstituování osobitého učitelského přístupu jednotlivých studentů (individuální vnitřní model žádoucích pedagogických kompetencí).2) Příprava, realizace a reflexe vlastního tématického celku či projektu v MŠ (vzdělávací práce v rozsahu 2 týdnů): zohlednění individuálních vzdělávacích potřeb dětí, diferenciace v práci s heterogenní skupinou dětí v MŠ, zohlednění vzdělávacího kontextu v dané třídě ve vztahu k ŠVP a TVP, komplexní a integrovaný přístup k plánování, realizaci a evaluaci pedagogické práce, podpora kvality volné hry, důraz na vlastní aktivitu dítěte a pluralitu vzdělávacích metod a forem podporujících participaci dětí na edukačních procesech, vlastní pozice pedagoga jako partnera a facilitátora ve vzdělávání dítěte, kooperace s dalšími pedagogy ve třídě, interakce s rodiči, dokumentace pedagogické práce s jejím využitím pro podporu dětí a přesahem do interakce s rodiči, zkušenost s administrativními úkoly učitelky atd.3) Ověření začátečnické učitelské způsobilosti.4) Význam sebereflexe v profesním růstu učitele/učitelky v předškolním vzdělávání (konfrontace reflexe, vlastní intervence, impulz k individuálním změnám v oblasti profesních dovedností).

Annotation

The aim of the course is to connect the acquired knowledge and skills and to independently prepare, implement and evaluate larger sections of educational work (leading a whole day, implementing a thematic unit, project) in a preschool institution. The aim of the internship is to demonstrate the ability to work independently and professionally with preschool children.

The main task of the two-week teaching practice is the preparation and implementation of specific sections of educational work, their subsequent reflection with emphasis on self-reflection, familiarisation with the school and class educational programme and respect for the age and individual needs of preschool children.