Témata ve výtvarné oblasti: 1) seznámení s oborovým jazykem výtvarného oboru; 2) přístupy k tvorbě; 3) hodnocení výtvarného díla a kontextu jeho expozice; 4) využití poznatků z kurzu v mateřské škole;
Témata v hudební oblasti: 1) vědomosti o základech hudební teorie s praktickým využitím v hudebně výchovné praxi v mateřské škole: notová soustava, notopis, takty, rytmus, tempo a jeho označení, stupnice durové, mollové stupnice aiolské, harmonické a melodické, základní a odvozené intervaly, durové a mollové kvintakordy a jejich obraty. 2) přehled o hudebních nástrojích symfonického orchestru; studentům bude představena nahrávka od BRITTENA, B. Průvodce mladého člověka orchestrem (Variace a fuga na Purcellovo thema). Jejím prostřednictvím se studenti seznámí s rozdělením hudebních nástrojů a dokážou je rovněž vizuálně a sluchově poznat. 3) základní dirigentské dovednosti při nácviku dětských písní; 4) skladatelské osobnosti světové a české hudby s vybranými hudebními ukázkami; studenti získají základní informace o dějinách světové a české hudby. Obdrží od vyučujícího ukázky 22 skladeb světové a české hudby. Tyto skladby budou součástí poslechového testu na poznávání děl českých a světových skladatelů. 5) hra drobných klavírních skladeb a písní pro děti v mateřské škole. V tematické oblasti Hra na klavír je vzdělávací program diferencován podle předcházejících nástrojových zkušeností studentů do dvou vzdělávacích programů: A (začátečník) a B (základní klavírní zkušenost).
Student začátečník (A program) se seznámí s kulturou úhozu, uvolněním ruky při hře jednoduchých etud. Základem výuky bude výběr etud z Klavírní školy BGS až do čísla 35. Naučí se hrát jednooktávové stupnice C dur, D dur, E dur pravou rukou a v levé ruce základní harmonické kadence T, S, D v tóninách C dur, D dur, E dur. Součástí výuky bude hra a zpěv deseti písní pro předškolní děti v tónině C dur.
Student se základními klavírními zkušenostmi (B program) nacvičí 8 přednesových skladeb z Klavírní školy pro začátečníky BGS, které bude moci využít v pedagogické praxi. Bude hrát jednooktávové stupnice C dur, D dur, E dur pravou rukou a v levé ruce základní harmonické kadence T, S, D v tóninách C dur, D dur, E dur. Součástí výuky bude hra a zpěv dvaceti písní pro předškolní děti v tónině C dur.
Ve výtvarné oblasti se předmět zabývá základními předpoklady pro studium výtvarného oboru, seznamuje studující s odborným slovníkem, variantami přístupů k výtvarné tvorbě. Umožňuje jim získat vlastní zkušenost s postupy tvorby a s jejím hodnocením a reflektovat možnosti jejich využití v mateřské škole. Kurz se dále zaměřuje na interpretaci uměleckého díla vnímaného v kontextu galerie a na vnímání expozice jako estetického celku a prostoru k edukaci. Studující rozvíjejí svoje představy o tradici a současnosti výtvarné kultury. V hudebněvýchovné oblasti je vzdělávací program zaměřen na základní znalosti v oblasti notopisu, orientace v tónovém prostoru, stupnic, intervalů, akordů, hudebních nástrojů symfonického orchestru a dějin hudby. Studenti získají základní intonační a rytmické dovednosti, osvojí si základy techniky dirigování a hry na klavír. Témata ve výtvarné oblasti:
1) seznámení s oborovým jazykem výtvarného oboru;
2) přístupy k tvorbě;
3) hodnocení výtvarného díla a kontextu jeho expozice;
4) využití poznatků z kurzu v mateřské škole; Témata v hudební oblasti:
5) vědomosti o základech hudební teorie s praktickým využitím v hudebně výchovné praxi v mateřské škole;
6) přehled o hudebních nástrojích symfonického orchestru;
7) základní dirigentské dovednosti při nácviku dětských písní;
8) skladatelské osobnosti světové a české hudby s vybranými hudebními ukázkami;
9) hra drobných klavírních skladeb a písní pro děti v mateřské škole.