Podnikání
Základní pojmy - podnikatel, osobnost podnikatele, podnikání, podnik, legislativa
Právní formy podnikání - samostatný podnikatel, obchodní společnosti, podnikání na základě zvláštních předpisů, družstva, státní podnik, franchising
Rysy a zvláštnosti podnikání v IT
Dokonalá konkurence, nedokonalá konkurence e-marketing, i-marketing, m-marketing
Vnější a vnitřní prostředí podniku, zájmové skupiny, SWOT analýza
Základy průmyslového a duševního vlastnictví
Duševní vlastnictví v oblasti IT
Management
Vymezení, historický vývoj, úrovně managementu
Osobnost manažera - manažerské dovednosti, role manažera,
Významné osobnosti oblasti IT
Manažerské funkce se zaměřením na využívání IT technologií
Struktura trhu v oblasti IT
Vymezení pojmů - trh, produkty
Specifika trhu IT
Segmenty trhu - B2B, B2C, C2C, C2B
Elektronické obchodování
Vymezení pojmů - e-commerce, e-shop, e-banking
Technologie e-commerce - EDI, XML, Java, Flash, SQL
Principy elektronického obchodování
Online platební nástroje
Elektronická aukce, elektronické tržiště
Bezpečnost elektronického obchodování
Elektronický podpis
Cílem studijního předmětu je seznámit studenty s informacemi a postupy souvisejícími s podnikáním v oblasti informačních technologií a v podnikání s využitím informačních technologií. Studenti se seznámí s různými podnikatelskými principy v oblasti informačních technologií, osvojí si základy manažerských funkcí podporovaných informačními technologiemi a prostřednictvím segmentace trhu pochopí možnosti Internetu jako prostředí podporující podnikání.
Předmět je také zaměřen na principy a bezpečnost elektronického obchodování.