ZÁKLADNÍ POJMY
Multimédia
Jednotlivé multimediální složky
Grafické prvky, zvuky, video, prvky rozšířené reality
DRUHY A VLASTNOSTI MULTIMEDIÍ A JEJICH UPLATNĚNÍ
Zdroje multimediálních dat
Formáty a jejich specifikace
Uplatnění multimédií v praxi
HARDWARE PRO ZPRACOVÁNÍ MULTIMEDIÍ
Jednotlivé snímací prvky, kamery, rozlišovací schopnost, digitální foto
Grafické karty a grafické akcelerátory, vývoj, standardy, základní parametry
Monitory, projektory, zobrazovací prvky pro rozšířenou realitu
PRÁCE SE ZVUKEM A VIDEEM NA POČÍTAČI
Editory a střižny, nelineární střih videa - vlastní seznámení se software
Komprese dat
Základy práce s kamerou + ostatní zdroje
PROGRAMY PRO TVORBU MULTIMEDIÍ
Zvukové editory
Práce s několika typy střižen
Charakteristika specializovaných programů pro animaci, vytváření virtuálních scén (3D grafika)
Programové vybavení pro vývoj aplikací rozšířené reality
MULTIMEDIÁLNÍ APLIKACE
Užití ve výchově a vzdělávání
Základní postupy a pracovní návyky při přípravě a realizaci multimediálních projektů
Konečná úprava, adjustace a distribuce
APLIKACE ROZŠÍŘENÉ REALITY
Možnosti rozšířené reality ve vzdělávání, formy rozšířené reality ve výukových aplikacích
Specifika tvorby aplikací rozšířené reality
Implementace 3D grafiky
Studijní předmět Tvorba a design multimediálních aplikací navazuje obsahově na předmět Multimediální systémy, a to ve směru teorie a praxe tvorby multimediálních aplikací. Jeho úkolem je poskytnout studentům možnost prohloubit vědomosti a dovednosti z oblasti multimédií z pohledu zdůrazňujícího tvůrčí práci s příslušnými technickými a programovými prostředky.
Cílem studijního předmětu je prohloubit příslušné znalosti studentů a rozvinout jejich kompetence v oblasti přípravy, vlastní tvorby a využívání multimediálních aplikací a vybavit je způsobilostí pro samostatnou práci s rozsáhlejšími a náročnějšími multimediálními aplikacemi a projekty. Předmět je zaměřen na pochopení koncepčních, funkčních a estetických hledisek tvorby multimediálních aplikací v kontextu moderních trendů v oblasti multimédií a informačních technologií a činnosti při zpracování obrazových a zvukových dat na počítači.
Dále se předmět zaměřuje na funkční charakteristiky vybraných programových nástrojů pro práci s multimediálními aplikacemi a práci s nelineárními editačními systémy.