Počátky světových dějin hudby až k baroku, Benátská opera, Neapolská opera, Mistr oratoria - Georg Friedrich Händel, Mistr varhaní tvorby - Johan Sebastian Bach, předklasicismus- tzv. Manheimská škola, klasicismus v díle Josefa Haydna, Wolfganga Amadea Mozarta a Ludvika van Beethovena, charakteristika a vybraní zástupci romantismu - Gioacchino Rossini, Edvard Grieg , Fryderyk Chopin a později Michal Ivanovič Glinka, Petr Iljič Čajkovskij aj., charakteristika novoromantismu v dílech Richarda Wagnera, Franze Liszta, Hectora Berlioze, Modesta. P. Musorgského, Bedřicha Smetany aj., Camill Saint-Saens, Georges Bizet a později impresionismus a jeho představitelé (Cloude Debussy, Maurice Ravel), současná klasická hudba.
Počátky české hudební kultury,význam Univerzity Karlovy, husitské písně -mariánské a velikonoční,duchovní písně pražské a táborské, doba renesance - Literátská bratrstva, Kryštof Harant z Polžic a Bezdružic, Jan Blahoslav, J.Á.Komenský, doba baroka - Adama Michnu z Otradovic, Pavel Vejvanovský, Jan Dismas Zelenka, Bohuslav Matěj Černohorský, předklasicismus - Fr. V. Míča, Jan Václav Stamic aj, klasicismus a představitelé hudební emigrace, domácí skladatelé J.L. Dusík, J. H. Voříšek, později bratři Škroupovi, Jan Jakub Ryba, František Škroup a jiní, novoromantismus v kontextu se světovou hudbou a díla Bedřicha Smetany, Antonína Dvořáka, Zdeňka Fibicha, další vývoj v Čechách a na Moravě v dílech Leoše Janáčka, Vítězslava Nováka, Josefa Suka, J.B. Foerstera, první polovina 20. století v dílech Bohuslava Martinů, Jaroslava Ježka, konec minulého století a současná česká hudba
Studenti budou mít k dispozici zvukové ukázky ze 30 skladeb světové hudby, které dokládají teorii o dějinách světové hudby. Součástí zkoušky bude pak sluchový test z těchto ukázek. Vzory studijní pomocné literatury a vzory testů z dějin hudby vypracoval vyučující uvedeného studijního předmětu.
V rámci semináře bude probíhat výuka hry písní pro děti předškolního věku na zobcovou sopránovou flétnu. Všichni se písně naučí hrát v tónině C dur. Budou to písně, které budou zpívat a zároveň i hrát na klavír. Od vyučujícího dostanou zpracovaný metodický návod ke hře na zobcovou sopránovou flétnu.
Náplní předmětu je utvářet praktické dovednosti ve hře na klavír Zpěv určených písní a jejich doprovod na klavír, včetně elementárních základů taktovací techniky je důležitou součástí výuky ve 2. semestru. Všechny písně interpretují studenti nejméně ve dvou tóninách pomocí základních akordů T,S,D a ve stylizovaném doprovodu.
Zkouška se skládá: z písemného testu ze všeobecné hudební teorie z písemného testu z dějin české a světové hudby z poslechového testu hudebních ukázek české a světové hudby z individuální praktické zkoušky ze hry určených 20 písní pro předškolní děti z individuální praktické zkoušky ze hry 20 písní na sopránovou zobcovou flétnu
Fundamental knowledge in international and Czech music history including listening, playing songs on soprano flute, singing, piano playing, and timing preschool songs.
Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.