I. Cyklická skladba: ERNO K O Š Ť Á L : PERNÍKOVÁ CHALOUPKA
Pohádka začíná,str.20,Tajemný zvoneček, str.22,Překvapení pernikáři, str.24, Čarodějný tanec, str. 25,Zasmála se ježibaba, str.25, Jednou zrána, str. 27,Vysvobození,str. 28, Už je konec pohádky,str.29
II. Praktická harmonie u klavíru při doprovodech písní pro děti
A) Dovednost zahrát a zazpívat vokálně průpravná a přípravná cvičení v durové tónině v chromatické modulaci (C, Des, D, Es, F, Ges, G, As, A, B, H, C dur). ____
B) Hra a zpěv mollových písní z Příručky doprovodů lidových písní od M. Kodejšky a M. Popoviče v určených tóninách (Ej, padá, padá rosička, Křepelenka křepelala, A já mám křepelenku). ____
C) Dovednost zahrát základní harmonickou kadenci akordů (T,S,D) v těchto určených tóninách: a,h,c,d,e moll. ____
D) Zahrát harmonické mollové stupnice a,h,c,d,e moll a doprovodit každý stupeň jedním nebo dvěma akordy z harmonické kadence (T,S,D).
E) Ze zpěvníku pro mateřskou školu Malým zpěváčkům nacvičit podle stanoveného záznamu se zpěvem těchto 15 písní: Cib, cib, cibulenka (s.15), Vláček (s.18), Pod naším okýnkem (s.28), Stojí vrba košatá (s.63), Štědrej večer nastal (s.66), Vdávala se myška (s.77), Nestarej se, ženo má (s.99), Bude zima (s. 59), Náš kohoutek kokrhá (s.177), Jízda (s. 84), Lítala si laštovička (s. 128)
I. Interpretace přednesových skladeb pro děti předškolního věku a mladšího školního věku na klavír
Vaňhal,J.K.: Allegretto, Bach,J.S.: Menuet, Vlastní volitelná skladba
Vlastní volitelná skladba
II. Praktická harmonie u klavíru při doprovodech písní pro děti
A) Dovednost zahrát a zazpívat vokálně průpravná a přípravná cvičení v durové tónině v chromatické modulaci (C,Des,D,Es,F,Ges,G,As,A,B,H,C dur). B) Hra a zpěv mollových písní v určených tóninách:Ej, padá, padá rosička, A já mám křepelenku
C) Dovednost zahrát základní harmonickou kadenci akordů (T,S,D) v těchto určených tóninách: a,,c, moll.
F) Ze zpěvníku pro mateřskou školu Malým zpěváčkům nacvičit podle stanoveného záznamu nebo akordických značek se zpěvem tyto písně:
Cib, cib, cibulenka (s.15), Vláček (s.18), Pod naším okýnkem(s.28), Stojí vrba košatá (s.63),
Štědrej večer nastal (s.66),Vdávala se myška (s.77), Nestarej se, ženo má (s.99),Bude zima (s. 59),
Náš kohoutek kokrhá, Lítala si laštovička (s. 128)
Program semináře je zamě řen na nácvik cyklické skladby Erno Košťála Perníková chaloupka a dále na rozvoj praktické harmonie u klavíru při doprovodech písní pro předškolní i školní děti. V doprovodech bude brán zřetel na stylizaci a na transpozici a rovněž i na stylizovaný doprovod využívající kromě základních akordů též akordy postavené na vedlejších stupních tóniny a na akordy mimotonální.
Důležitou součástí bude nácvik rytmicko melodických průpravných nebo přípravných cvičení v transpozicích, které jsou důležité pro tzv. rozezpívání.