Charles Explorer logo
🇨🇿

Hra na klavír IV

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKB7308241

Sylabus

I.  Dovednost  zahrát  v C dur a ve stylizovaném doprovodu pomocí základních akordů (T,S,D)  i akordů mimotonálních a akordů postavených na vedlejších stupních písně:

Ovčáci, čtveráci, Posvícení, Běží liška, Myšičko, myš, Maličká su, Slepičko má, Jedna, dvě,                  Listopad, Zima byla,Vrabec v zimě. Při klavírním doprovodu je třeba zpívat.              

II.  Dovednost  zahrát  v D, E, F dur a ve stylizovaném doprovodu pomocí základních akordů (T,S,D)  i akordů mimotonálních a akordů postavených na vedlejších stupních písně:

Ovčáci, čtveráci, Posvícení,  Běží liška, Myšičko, myš,Maličká su, Slepičko má, Jedna, dvě,                    Listopad, Zima byla,Vrabec v zimě. Při klavírním doprovodu je třeba zpívat.              

III. Dovednost  zahrát  v G,A,H dur a ve stylizovaném doprovodu pomocí základních akordů (T,S,D)  i akordů mimotonálních a akordů postavených na vedlejších stupních písně:Ovčáci, čtveráci, Posvícení, Běží liška, Myšičko, myš, Maličká su, Slepičko má, Jedna, dvě, Listopad, Zima myla, Vrabec v zimě. Při klavírním doprovodu je třeba zpívat.              

IV. Ze sbírky písní pro hudebně pohybovou výchovu se naučit zpívat a hrát podle not a ve stylizaci tyto písně: 

Točíme  kolečko ,Jarní popěvek, Vláček, Na procházce, Mráz,Taneček, Přiletěla  vrána,Myšky

V. Hra a  zpěv dalších uvedených písní pro MŠ  a 1.st. ZŠ v jedné tónině (dle Výběru lidových a umělých  písní pro děti - pro stud. obor učitelství pro MŠ připravil M. Kodejška).To je on, Jahůdka, Malý lvíček, Struhadlo, Lečo, Bedla, Muzikant

E) Hra a zpěv české státní hymny Kde domov můj    

Anotace

Výuka je zaměřena především na uplatnění hudební teorie v praktické harmonii u klavíru při doprovodech písní pro děti. Zaměří se na písně pro děti v předškolním a v mladším školním věku.

Studenti budou hrát písně v transpozicích, ve stylizaci doprovodů (pochod, polka, kombinovaně, valčík, rozloženě) a naučí se je hrát s využitím akordů základních, mimotonálních, postavených na vedlejších stupních tóniny a dominantního septakordu. Některé písně budou zaměřeny speciálně pro hudebně pohybové uplatnění.

V tomto semestru budou studenti hrát rovněž umělé písně. Na závěr se podrobí zkoušce, která prověří kvalitu dosažených dovedností z oblastí interpretace drobných přednesových skladeb, zpěvu a hry lidových písní pro děti včetně vokálně průpravných nebo přípravných cvičení.