I. Dovednost zahrát v C dur a ve stylizovaném doprovodu pomocí základních akordů (T,S,D) i akordů mimotonálních a akordů postavených na vedlejších stupních písně:
Ovčáci, čtveráci, Posvícení, Běží liška, Myšičko, myš, Maličká su, Slepičko má, Jedna, dvě, Listopad, Zima byla,Vrabec v zimě. Při klavírním doprovodu je třeba zpívat.
II. Dovednost zahrát v D, E, F dur a ve stylizovaném doprovodu pomocí základních akordů (T,S,D) i akordů mimotonálních a akordů postavených na vedlejších stupních písně:
Ovčáci, čtveráci, Posvícení, Běží liška, Myšičko, myš,Maličká su, Slepičko má, Jedna, dv ě, Listopad, Zima byla,Vrabec v zimě. Při klavírním doprovodu je třeba zpívat.
III. Dovednost zahrát v G,A,H dur a ve stylizovaném doprovodu pomocí základních akordů (T,S,D) i akordů mimotonálních a akordů postavených na vedlejších stupních písně:Ovčáci, čtveráci, Posvícení, Běží liška, Myšičko, myš, Maličká su, Slepičko má, Jedna, dvě, Listopad, Zima myla, Vrabec v zimě. Při klavírním doprovodu je třeba zpívat.
IV. Ze sbírky písní pro hudebně pohybovou výchovu se naučit zpívat a hrát podle not a ve stylizaci tyto písně:
Točíme kolečko ,Jarní popěvek, Vláček, Na procházce, Mráz,Taneček, Přiletěla vrána,Myšky
V. Hra a zpěv dalších uvedených písní pro MŠ a 1.st. ZŠ v jedné tónině (dle Výběru lidových a umělých písní pro děti - pro stud. obor učitelství pro MŠ připravil M. Kodejška).To je on, Jahůdka, Malý lvíček, Struhadlo, Lečo, Bedla, Muzikant
E) Hra a zpěv české státní hymny Kde domov můj
Výuka je zaměřena především na uplatnění hudební teorie v praktické harmonii u klavíru při doprovodech písní pro děti. Zaměří se na písně pro děti v předškolním a v mladším školním věku.
Studenti budou hrát písně v transpozicích, ve stylizaci doprovodů (pochod, polka, kombinovaně, valčík, rozloženě) a naučí se je hrát s využitím akordů základních, mimotonálních, postavených na vedlejších stupních tóniny a dominantního septakordu. Některé písně budou zaměřeny speciálně pro hudebně pohybové uplatnění.
V tomto semestru budou studenti hrát rovněž umělé písně. Na závěr se podrobí zkoušce, která prověří kvalitu dosažených dovedností z oblastí interpretace drobných přednesových skladeb, zpěvu a hry lidových písní pro děti včetně vokálně průpravných nebo přípravných cvičení.