Tvorba písemných příprav na vzdělávací činnosti v mateřské škole.
Studenti si ve dvojicích zařídí vzájemně videozáznam vlastní pedagogické práce s dětmi předškolního věku
Reflexe (reflexe realizované s fakultní učitelkou, reflexe studentů - ve dvojicích)
Sebereflexe
Porovnání reflexí a sebereflexe
Posuzování silných a slabých stránek studenta a rozvoj učitelských kompetencí
Strukturované pozorování pedagogického procesu a pedagogických situací
Plnění dílčích úkolů - využití elektronického prostředí Moodl
Analýza ŠVP, TVP, IVP, školního řádu, pedagogické dokumentace (např. evidenční lístky dětí, třídní knihy. plány spolupráce, plán adaptace, vnitřními předpisy atd.)
Cílem semináře je rozvíjení základů profesních kompetencí a kultivace budoucí učitelské osobnosti, jednající v pedagogické realitě s jejím hlubším porozuměním. Stěžejním úkolem pedagagogického praktika je promyšlená příprava a realizace konkrétních úseků vzdělávací práce (mikrovýstupy) a jejich následná reflexe s důrazem na sebereflexi.
Náplní praktika je strukturované pozorování pedagogických situací, plánování vzdělávacího procesu v mateřské škole, jeho realizace a následná reflexe.