Kurz pracuje metodami sociálně psychologického výcviku s reflexemi studentů vztahujícími se k dokončovanému studiu, s reflexemi na vlastní profesní vybavenost pro povolání učitele.Diskuse jsou orientovány na témata, která vnímají studenti jako profesně potřebná. Názory na vhodné (nevhodné) metody pedagogické práce, obavy nebo již skutečné problémy vzniklé v profesních situacích jsou otevírány a řešeny s podporou skupinové dynamiky a týmového potenciálu (podle Bálinta).
Kurz pracuje metodami sociálně psychologického výcviku s reflexemi studentů vztahujícími se k dokončovanému studiu, s reflexemi na vlastní profesní vybavenost pro povolání učitele.Diskuse jsou orientovány na témata, která vnímají studenti jako profesně potřebná a na zkušenosti ze souvislé praxe. Názory na vhodné (nevhodné) metody pedagogické práce, obavy nebo již skutečné problémy vzniklé v profesních situacích jsou otevírány a řešeny s podporou skupinové dynamiky a týmového potenciálu (podle Bálinta).
Inovace kurzu:Do kurzu byl začleněn náhled do práce začínající učitelky MŠ, který je realizován prostřednictvím čerstvých absolventek oboru UMŠ, které přiblíží svůj první rok v MŠ. Sdělují své zkušenosti z přijetí ŠVP, školního řádu, spolupráce s druhou učitelkou na přípravě pedagogických činností-přípravy, příprava TVP, individualizace přístupů k dětem, zvládání jejich chování, komunikace s rodiči. Následují dotazy studentek jak jsou určité situace řešeny, jaké jsou požadavky na začínající učitelku. Z celého procesu vyznívá, jak studentky o své budoucí učitelské práci přemýšlejí, čeho se obávají apod.
Učitel celý proces skupinové dynamiky moderuje, podněcuje k otázkám a vyslovení názorů, shrnuje hlavní myšlenky, podpoří vhodné postupy.Z celého procesu vyznívá, jak studentky o své budoucí učitelské práci přemýšlejí, čeho se obávají apod.