ZÁKLADNÍ POJMY
Multimediální aplikace
Koncepce tvorby multimediálních aplikací
MULTIMEDIÁLNÍ APLIKACE A JEJICH VYUŽITÍ
Zdroje multimediálních dat a možnosti jejich zpracování
Druhy multimediálních aplikací
Aplikace multimédií v praxi
VÝUKOVÁ MULTIMÉDIA koncept multimidálního učení a jeho aplikace při tvorbě výukových multimédií zásady a doporučení pro tvorbu výukového multimédia možnosti interaktivity v multimediálních aplikací
HARDWARE A SOFTWARE PRO ZPRACOVÁNÍ MULTIMEDIÍ
Snímací a nahrávací zařízení - statický obraz, video, zvuk
Editory a střižny, nelineární střih videa
Animace a nástroje jejich pro tvorbu a zpracování
VIRTUÁLNÍ A ROZŠÍŘENÁ REALITA vývojová prostředí VR a AR hardwarové vybavení pro VR a AR možnosti tvorby VR a AR aplikací
Posláním studijního předmětu Tvorba a design multimediálních aplikací je v návaznosti na předmět zaměřený na multimediální systémy vybavit studenty potřebnými vědomostmi a dovednostmi v oblasti návrhu a tvorby multimediálních aplikací a projektů z hlediska technologického, tvůrčího a provozního, a tím u nich rozvinout základní způsobilost ve směru vytváření a využívání multimediálních aplikací. Předmět je obsahově orientován na technické a programové prostředky pro tvorbu multimediálních aplikací a pochopení jejich specifik a funkčních možností.
Obsah předmětu se věnuje audiovisuální tvorbě a jejím jednotlivým procesním fázím, technickým a programovým prostředkům pro tvorbu multimediálních aplikací, pochopení specifik a funkčních možností multimediálních aplikací, zpracování obrazového a zvukového signálu, softwarovému a hardwarovému vybavení pro záznam, zpracování a prezentaci multimediálních dat, možnostem a způsobu pojetí multimediálních aplikací, tvorbě projektů s využitím prostorového zobrazování, 3D grafiky a virtuální a rozšířené reality.