Témata studijního předmětu
ARCHITEKTURA A NÁVRH WEBOVÉ APLIKACE
Základní procesní fáze vývoje aplikací
Využití jazyka UML při tvorbě diagramů
Návrhové modely a vzory (MVC, MVP apod.)
Volba adekvátních technologií, možnosti klienta a serveru
VERZOVÁNÍ PROJEKTŮ A SPOLUPRÁCE V TÝMU
Základní specifika verzovacích nástrojů, historie
Využití verzovacích nástrojů pro týmovou spolupráci
Obecně platné přístupy k verzování a dokumentaci projektů
Aktuální verzovací systémy
DYNAMICKÉ PRVKY JAZYKA HTML
Pokročilé vlastnosti HTML5 pro www aplikace
Možnosti multimediálních prvků
Tvorba grafiky pomocí prvku Canvas a SVG formátu
Možnosti využití formulářových polí ve www aplikaci
MOŽNOSTI TVORBY APLIKAČNÍHO ROZHRANÍ
Specifika jazyka JavaScript v kontextu objektového přístupu
Využití offline úložiště prohlížeče (Web Storage, Web SQL, App. Cache)
Pokročilé zachycení a zpracování událostí (Drag & Drop, Workers)
Geolokační rozhraní, práce s polohou klienta, API třetích stran
PROGRAMOVÁNÍ NA STRANĚ SERVERU
Principy a specifika serverových programovacích jazyků
Architektura webové aplikace
Možnosti využití webových frameworků a RS
Základní princip RESP architektury
Možnosti distribuce HTTP volání
Cílem předmětu je rozvinutí praktických dovedností při vytváření webových aplikací a zajištění jejich dynamických funkcí s využitím možností programování na straně klienta a webového serveru. Důraz je kladen na zvládnutí celé procesní fáze vývoje webové aplikace včetně návrhu, vytvoření specifikace, volby technologií, verzování zdrojových kódů až po samotnou implementaci.
Součástí výuky je rovněž poskytnutí odpovídajících teoretických poznatků z oblasti tvorby, designu a programování www aplikací spolu s deklarací nejdůležitějších kritérií pro vhodné nastavení procesu vývoje webové aplikace. Předmět navazuje na předchozí předměty z oblasti vývoje webových stránek, vývoje mobilních a databázových aplikací a programování.