Charles Explorer logo
🇨🇿

Úvod do didaktiky matematiky

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKBM1M137A

Sylabus

1. Kurikulární dokumenty a) vzdělávací soustava ČR b) dokumenty v ČR (RVP, ŠVP) c) povinná dokumentace škol

2. Podpora učitele M a) profesní rozvoj učitele M b) Jednota českých matematiků a fyziků (JČMF) a Společnost učitelů matematiky (SUMA) c) konference, semináře d) časopisy e) vybrané publikace

3. Výzkumy znalostí M a) mezinárodní výzkumy (PISA, TIMSS) b) národní výzkumy (Cermat, Scio, Kalibro, ČŠI) c) JPZ a nová maturita

4. Kultura mluveného projevu

5. Koncipování hodin M a) transmise vs. konstruktivizmus a další teorie b) organizační formy výuky c) styly poznávání a učení d) porozumění v matematice e) motivace f) role učitele M g) hodnocení a testování h) učebnice a další materiály ve výuce i) příprava na výuku j) plán hodiny k) cíle výuky l) management výuky m) struktura aktivity a další…

6. (Kognitivní) cíle úloh v hodinách M a jejich hodnocení

7. Diskuze s hosty Pořadí témat může být permutováno. V kurzu bude využita metodika na tvorbu písemných prací a testů. Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. logolink: https://opvvv.msmt.cz/media/msmt/uploads/OP_VVV/Pravidla_pro_publicitu/logolinky/Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg * Sylabus byl inovován v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. Kurz je součástí vzdělávacího modulu pro rozvoj kompetencí studentů v oblasti evaluace a autoevaluace.

Anotace

Cílem kurzu je seznámit studenty s některými aspekty práce učitele matematiky, které jsou nutným předpokladem pro studium didaktiky matematiky (viz sylabus).