Celoživotní vzdělávání a celožiovotní učení jako soudobý trend.
Zájmové a profesní vzdělávání, typy kurzů a jejich poskytovatelé.
Koncepce vzdělávacího kurzu - formulace cíle, stanovení cílové skupiny, vymezení obsahového zaměření a metod práce, personální a materiální zabezpečení.
Akreditace programů zájmového a profesního vzdělávání v ČR.
Realizace a evaluace vzdělávacího kurzu, vedení dokumentace.
Legislativní, ekonomické a marketingové otázky celoživotního vzdělávání.
Předmět je zaměřen na obecné základy projektování vzdělávacích kurzů a jejich evaluaci. Studenti se seznámí se zásadami tvorby kurzů zájmového a částečně též profesního vzdělávání.
Získané poznatky a dovednosti mohou uplatnit jako lektoři zájmového vzdělávání nebo jako koncepční pracovníci institucí pro další vzdělávání dospělých. Předmět má praktický charakter, přičemž základní teoretické poznatky a zásady tvorby kurzů jsou prezentovány na konkrétních příkladech.