Didaktická technologie a informatika v pojetí RVP ZV, části informatiky, technologická podpora, možnosti edukace
Digitální kompetence učitele
Informační zdroje pro podporu výuky, informační pojetí výuky a práce učitele
Formativní výuka a technologie
Strukturace informací, pojmové mapy
Posláním studijního předmětu Technologická podpora výuky je seznámit studentky a studenty se základními způsoby využití informačních technologií ve vyučování a učení z různých hledisek s cílem přispět k poznání a pochopení vzdělávacího potenciálu informačních a komunikačních technologií a připravit studenty na efektivní využití technologií pro podporu výuky a učení.
Cílem předmětu je získání teoretických vědomostí a praktických kompetencí pro práci s informačními zdroji ve výuce a při učení a jejich evaluace, informace o vybraných prvcích formativní výuky a hodnocení; na uvedené vědomosti a kompetence navazuje metodika aplikace informačních zdrojů a aplikačních programů – metodické využívání informací a zdrojů informací včetně jejich využití v oblasti přípravy výukových materiálů. Významným tématem jsou digitální kompetence a jejich získávání s ohledem na Strategii digitálního vzdělávání a aktuální Rámcový vzdělávací program po základní vzdělávání a tzv. novou informatiku. K dalším tématům patří seznámení se s právní problematikou používání informačních technologií ve školství. Součástí předmětu je také tvorba myšlenkových map a jejich aplikace při výuce.