Přehled témat:
1. Úvod do psychopatologie
2. Mentální retardace a pervazivní vývojové poruchy s důrazem na poruchy autistického spektra
3. Hyperkinetické poruchy s důrazem na ADHD
4. Poruchy chování a emoční poruchy
5. Syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte
6. Možnosti učitele v podpoře psychického zdraví dětí a dospívajících
Předmět seznamuje studenty se systémem klasifikace duševních poruch ve vývojovém kontextu. Zaměřuje se na obtíže v dětském věku a adolescenci. Důraz je kladen na praktické aplikace současných poznatků z oblasti psychopatologie do pedagogické praxe. Studenti se seznámí s vybranými závažnými, či rozšířenými, duševními poruchami a jejich projevy. Předmět současně představí základní principy podpory dětí a dospívajících s jednotlivými duševními poruchami. Studenti si tak budou schopni v praxi lépe všimnout varovných signálů těchto poruch a budou umět lépe podpořit děti a dospívající s duševními poruchami. Přehled témat:
1. Úvod do psychopatologie
2. Mentální retardace a pervazivní vývojové poruchy s důrazem na poruchy autistického spektra
3. Hyperkinetické poruchy s důrazem na ADHD
4. Poruchy chování a emoční poruchy
5. Syndrom týraného, zneu žívaného a zanedbávaného dítěte
6. Možnosti učitele v podpoře psychického zdraví dětí a dospívajících