Charles Explorer logo
🇬🇧

General Didactics

Class at Faculty of Education |
OKBO3P023A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět je úvodním vstupem do teorie výuky, představuje základní terminologický aparát, rámec pro uvažování voborových didaktikách a orientaci v českém kurikulárním kontextu. Vede studující k odbornému popisu výukovýchsituací a k porozumění výukovým metodám.

Vytváří předpoklady pro navazující didaktické předměty, které budouzaměřené na analýzu modelů strategického vyučování a na plánování a evaluaci výuky. Cíl: Studující vhodně použijezákladní didaktickou terminologii k popisu výukové situace.

Vysvětlí způsob a podmínky realizace vybranýchvýukových strategií, uvede odborné důvody pro jejich využívání. Orientuje se ve struktuře národního a školníhokurikula na 2. stupni ZŠ a SŠ. 1.

Vymezení didaktiky, základní terminologie a metody zkoumání, literatura.Vyučování založené na evidenci. Tradiční didaktické zásady. 2.

Styly učení a poznávání, jejich význam pro učitele ažáky. 3. Pozornost a paměť.

Důsledky pro strukturu a fáze vyučovací hodiny. 4. Motivování žáků ve výuce, chvála akritika, zajišťování prostředí pro učení. 5.

Klasifikace organizačních forem a metod výuky. Komunikace ve výuce,výklad, techniky dialogické výuky. 6. Řízení samostatné práce žáků.

Kooperativní výuka a její realizace, složenískupin, komunikace ve skupině. 7. Hodnocení výsledků učení žáků.

Průběžná zpětná vazba, formativní hodnocení. 8.Materiální a nemateriální didaktické prostředky, ICT ve výuce. Grafické reprezentace učiva. 9.

Systém a strukturakurikulárních dokumentů v ČR. Vzdělávací obsah, učivo, očekávané výstupy.

Klíčové kompetence, průřezová tématav kurikulu základní a střední školy. 10. Výukový obsah, didaktická transformace učiva.

Učebnice, jejich druhy aparametry, další výukové materiály.