Pedagogika volného času jako vědní disciplína, vztah pedagogiky k jiným vědám. Historické pojetí pedagogiky volného času.
Charakteristika a rozdělení zájmů a volnočasových aktivit.
Volný čas a formování osobnosti (role jednotlivých aspektů volného času ve výchově). Funkce zájmové činnosti, sociální dimenze volného času (nežádoucí formy chování žáků, prevence rizikového chování na školách,sociální média a volný čas).
Profese pedagoga volného času (oblasti působení, osobnostní předpoklady,kompetence).
Specifika působení pedagoga volného času v jednotlivých institucích (perspektivy mimoškolnívýchovy).
Organizační formy a metody zájmových činností, struktura činnosti zájmového útvaru.
Předmět je širším vstupem do teorie pedagogiky volného času se zaměřením na zájmy a z ájmové činnosti žáků,jakožto souboru organizovaných i volnočasových cílevědomých aktivit. Vede absolventy výukového kurzu k získání vědomostí a dovedností umožňující stanovit obsah, metody a formy konkrétních zájmových činností pro rozmanité věkové kategorie, díky kterým je absolvent schopen realizovat a hodnotit činnosti, způsoby řešení neobvyklých výchovných situací, základní předpisy a právní normy pro činnost zájmových útvarů.