Předmět pedagogická komunikace vede praktickou formou výuky s přiměřenou mírou teoretického výkladu k představě o procesu komunikace, o její funkci a formách. Vede budoucí učitele k přemýšlení nad různými verbálními a nonverbálními projevy ve vyučovacím procesu. Učí je, jak citlivě zpracovávat sociální percepci a s rozmyslem užívat ve vyučovacím procesu nonverbální komunikaci a pedagogickou rétoriku. Seznámí studenty s možným řešením konfliktních situací s žáky. Cíl předmětu: Studenti budou schopni pojmenovat komunikační bariery ve své profesi, hledat jejich příčiny a možnosti jejich odstranění. Na základě získaných teoretických znalostí dokáží volit vhodné formy verbální i neverbální komunikace ve výuce. Obsahové vymezení:
1. Sociální a pedagogická komunikace.
2. Funkce pedagogické komunikace v odborném vzdělávání.
3. Podoby pedagogické komunikace.
4. Pravidla pedagogické komunikace.
5. Sociální percepce v pedagogické komunikaci.
6. Pedagogická komunikace v různých formách výuky.
7. Specifika otázek v pedagogické komunikaci.
8. Nelegální komunikace.