Osoba s kombinovaným postižením - terminologické vymezení
Diagnózy predikující kombinované postižení
Základy komunikace osob s kombinovaným postižením. Budování představ. Metoda aktivního učení
Problematika hluchoslepoty
Celistvost člověka a kombinované postižení, vícečetná vada, přídatná porucha, symptomatická vada. Terminologické vymezení, modely vnímání osob s kombinovaným postižením.
Význam vzdělávání osob s kombinovaným postižením. Institucionální a pedagogický doprovod, sociální podpora.
Změny v kognitivním a emocionálním vývoji kombinovaně postižených jedinců. Speciálně pedagogická diagnostika osob s kombinovaným postižením a následné vytváření individuálních studijních plánů.
Psychomotorický vývoj jedince se zřetelem na odchylky u dítěte s kombinovaným postižením. Senzomotorický vývoj dítěte s kombinovaným postižením a možnost speciálně pedagogické podpory.
Možnosti komunikace kombinovaně postiženého jedince. Vliv vícečetného postižení na kvalitu života jedince a rodiny. Úloha speciálního pedagoga, rodiny a ostatních odborníků při týmové práci.